Studijní obory
Prohlédněte si obory které se u nás dají studovat
- Elektrotechnika - zabezpečovací technika a kamerové systémy
- Informační technologie
- Mechanik elektrotechnik
- Elektromechanik pro zařízení a přístroje
- Multimediální tvorba
- Nástavbové studium Bezpečnostní služby
- Zkrácené kombinované studium
Název ŠVP: Zabezpečovací technika a bezpečnostní technologie
Délka studia: 4 roky
Forma studia: denní
Kód studia: 26-41-M / 01
Způsob ukončení přípravy: maturitní zkouška
Specializovaný studijní obor vychovává odborníky v oboru bezpečnostních technologií v rámci středoškolského vzdělání. Studenti jsou prakticky i teoreticky seznamováni se zásadami budování bezpečnostního, kamerového a přístupového systému, obor připravuje žáky tak, aby po absolvování našli uplatnění na pracovištích, kde je dominantní problematikou zabezpečovací technika a bezpečnostní technologie. Absolventi mohou pracovat přímo v oblastech vývoje a servisu slaboproudých bezpečnostních zařízení, v oborech zabývajících se přístupovými systémy, kamerovými systémy, perimetrií a biometrií. Během studia se studenti naučí navrhnout smysluplný bezpečnostní systém, který prakticky zrealizují a následně obhájí. Škola dlouhodobě spolupracuje s renomovanými firmami v tomto oboru a žáci u nich realizují své praxe. Zároveň se žáci průběžně účastní školení firem o aktuálním stavu v praxi využívaných technologií. Po skončení studia mají žáci velmi dobrou možnost pracovního uplatnění.
Absolventi jsou schopni pokračovat v dalším studiu na vyšší odborné nebo vysoké škole.
Učební plán studijního oboru 26-41-M/01 ELEKTROTECHNIKA
Vzdělávací okruhy | 1.ročník | 2.ročník | 3.ročník | 4.ročník | celkem |
---|---|---|---|---|---|
Všeobecné vzdělávací předměty | 18 | 18 | 16 | 16 | 68 |
Český jazyk a literatura | 3 | 3 | 4 | 4 | 14 |
Cizí jazyk (AJ nebo NJ – pokr. ze ZŠ) | 3 | 4 | 4 | 4 | 15 |
Dějepis | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Matematika | 4 | 4 | 3 | 4 | 15 |
Fyzika | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Chemie | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Ekonomika | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 1 | 1 | 6 |
Odborné předměty | 14 | 16 | 16 | 17 | 63 |
Základy elektrotechniky | 5 | 1 | 0 | 0 | 6 |
Elektrotechnologie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Elektrická měření | 0 | 2 | 2 | 2 | 6 |
Elektronika | 0 | 2 | 2 | 2 | 6 |
Praktická elektronika | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Číslicová technika | 0 | 4 | 2 | 0 | 6 |
Přenosové a informační systémy | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Seminář k praktické zkoušce | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Bezpečnostní systémy | 0 | 2 | 3 | 3 | 8 |
Hardware | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Aplikované bezpečnostní systémy | 0 | 2 | 2 | 4 | 8 |
Technické kreslení | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Praxe | 3 | 3 | 3 | 0 | 9 |
Celkem | 32 | 34 | 32 | 33 | 131 |
Název ŠVP: Softwarové aplikace a programování
Délka studia: 4 roky
Forma studia: denní
Kód studia: 18-20-M / 01
Způsob ukončení přípravy: maturitní zkouška
Studijní obor je zaměřen na vývoj a administraci webových i mobilních aplikací. Zabývá se implementací a administrací operačních systémů. Absolventi naleznou uplatnění ve firmách jako správci IT, tvůrci aplikací nebo na pozici poskytující podporu uživatelům IT. Absolventi tak mohou pracovat přímo ve firmách zabývajících se instalací a servisem výpočetní techniky nebo tvorbou klientských aplikací. Studenti se učí programování HTML, PHP a JAVASCRIPT. Absolventi nacházejí uplatnění v oblastech vývoje a servisu výpočetní techniky. Nacházejí uplatnění i jako programátoři, tvůrci webových aplikací a správci systémů.
Absolventi jsou schopni pokračovat v dalším studiu na vyšší odborné nebo vysoké škole.
Učební plán studijního oboru 18-20-M/01 INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE
Vzdělávací okruhy | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | celkem |
---|---|---|---|---|---|
Všeobecné vzdělávací předměty | 23 | 16 | 16 | 18 | 73 |
Český jazyk a literatura | 3 | 3 | 4 | 4 | 14 |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 4 | 4 | 14 |
Odborná technická angličtina | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Základy společenských a ekologických věd | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Dějepis | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Fyzika | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Chemie | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Matematika | 4 | 4 | 3 | 4 | 15 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informační a komunikační technologie | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 |
Ekonomika | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 |
Odborné předměty | 11 | 16 | 17 | 13 | 57 |
Hardware | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Operační systémy | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Aplikační software | 0 | 4 | 2 | 2 | 8 |
Počítačové sítě | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Praxe | 3 | 3 | 3 | 0 | 9 |
Multimédia | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Praktická elektronika | 2 | 2 | 2 | 0 | 6 |
Seminář k praktické zkoušce | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Programování a aplikace | 2 | 3 | 3 | 3 | 11 |
Celkem | 34 | 32 | 33 | 31 | 130 |
Název ŠVP: Elektronik pro informační a komunikační techniku
Délka studia: 4 roky
Forma studia: denní
Kód studia: 26-41-H+L / 01
Způsob zakončení studia: závěrečná učňovská zkouška a maturitní zkouška
Od příštího školního roku je tento obor kombinovaný, tzn. žák zakončí třetí ročník učňovskou zkouškou a následně může pokračovat další rok ve studiu a ten ukončit maturitní zkouškou.
Obor je zaměřen na elektroniku, automatizaci, číslicovou technikou a elektrotechnické měření, komunikační a přenosovou techniku. Krom teoretického vyučování se intenzivně zaměřuje na odborný výcvik, kde žáci pracují ve školních dílnách.
Toto tvoří základní obsah učňovské i maturitní zkoušky v odborné oblasti.
Obor zajišťuje teoretickou i praktickou přípravu budoucích servisních techniků pro výpočetní techniku, servisních mechaniků spotřební elektroniky s důrazem na současné moderní technologie.
Učební plán studijního oboru 26-41-L/01 MECHANIK ELEKTROTECHNIK
Vzdělávací okruhy | 1.ročník | 2.ročník | 3.ročník | 4.ročník | celkem |
---|---|---|---|---|---|
Všeobecné vzdělávací předměty | 19 | 17 | 15 | 18 | 69 |
Český jazyk a literatura | 2 | 3 | 2 | 3 | 10 |
Cizí jazyk (AJ nebo NJ – pokrač. ze ZŠ) | 3 | 4 | 4 | 4 | 15 |
Základy společenských a ekologických věd | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Dějepis | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Matematika | 4 | 4 | 3 | 4 | 15 |
Fyzika | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Chemie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Ekonomika | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 0 | 1 | 5 |
Odborné předměty | 14 | 16 | 18,5 | 15 | 63,5 |
Číslicová technika | 0 | 2 | 2 | 2 | 6 |
Komunikační a přenosová technika | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Základy elektrotechniky | 5 | 1 | 0 | 0 | 6 |
Elektrotechnologie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Elektrotechnická měření | 0 | 2 | 2 | 2 | 6 |
Elektronika | 0 | 2 | 1 | 0 | 3 |
Seminář k praktické zkoušce | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Technické kreslení | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Odborný výcvik | 6 | 9 | 10,5 | 7 | 32,5 |
Celkem | 33 | 33 | 33,5 | 33 | 132,5 |
Název ŠVP: Mechanik elektronických zařízení
Délka studia: 3 roky
Forma studia: denní
Kód studia: 26-52-H / 01
Způsob ukončení přípravy: závěrečná zkouška (výuční list)
Teoretická a praktická příprava žáků je zaměřena na činnosti spojené s výrobou, montáží, údržbou a opravami elektronických výrobků a zařízení z oblasti výpočetní a organizační techniky, spotřební elektroniky, zabezpečovacích zařízení a dalších oborů pracujících s elektronickými zařízeními a přístroji.
Absolventi mohou pokračovat na naší škole ve dvouletém denním nástavbovém studiu oboru Mechanik elektrotechnik kód 26-41-L/51, ukončeném maturitní zkouškou.
Učební plán oboru 26-52-H/01 ELEKTROMECHANIK PRO ZAŘÍZENÍ A PŘÍSTROJE
Vzdělávací okruhy | 1.ročník | 2.ročník | 3.ročník | celkem |
---|---|---|---|---|
Všeobecné vzdělávací předměty | 17 | 11 | 11 | 39 |
Český jazyk a literatura | 3 | 2 | 2 | 7 |
Cizí jazyk (AJ nebo NJ – pokrač. ze ZŠ) | 2 | 2 | 2 | 6 |
Základy společenských věd | 1 | 1 | 1 | 3 |
Matematika | 3 | 2 | 2 | 7 |
Fyzika | 2 | 2 | 0 | 4 |
Chemie | 1 | 0 | 0 | 1 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 6 |
Ekonomika | 0 | 0 | 2 | 2 |
Informační a komunikační technologie | 3 | 0 | 0 | 3 |
Odborné předměty | 17 | 22 | 23 | 62 |
Základy elektrotechniky | 5 | 1 | 0 | 6 |
Elektrotechnologie | 1 | 0 | 0 | 1 |
Elektronika | 0 | 3 | 3 | 6 |
Elektrická měření | 0 | 2 | 2 | 4 |
Číslicová technika | 0 | 0 | 2 | 2 |
Informační a síťové technologie | 0 | 0 | 2 | 2 |
Automatizace | 0 | 2 | 0 | 2 |
Technické kreslení | 2 | 0 | 0 | 2 |
Odborný výcvik | 9 | 14 | 14 | 37 |
Celkem | 34 | 33 | 34 | 101 |
Název ŠVP: Vizualizace a počítačová grafika
Délka studia: 4 roky
Forma studia: denní
Kód studia: 82-41-M / 17
Způsob ukončení přípravy: maturitní zkouška
Obor Multimediální tvorba má předepsány talentové zkoušky, termín podání přihlášek ke studiu je do 30.11. daného roku. Talentové zkoušky se konají mezi 2. a 15. lednem následujícího roku.
Studijní obor je zaměřen na technické zabezpečení multimediálních projektů, zároveň však obsahuje i velký podíl výuky designu a reklamy. Velký důraz je kladen zejména na tvorbu ve 3D s použitím nejmodernějšího technického vybavení. Škola disponuje speciální 3D laboratoří stereoskopické projekce, ve které je možná výuka jak 3D tak i 2D projekce, animace a programování ve specializovaných SW typu Blender či Cinema 4D. Nedílnou součástí výuky jsou praktická cvičení z oboru fotografie, tvorby videí a jejich zpracování.
Doporučené požadavky na konfiguraci počítače pro využití uvedených aplikací jsou k dispozici na webových stránkách výrobců softwaru:
Adobe Creative Cloud https://helpx.adobe.com/cz/creative-cloud/system-requirements.html
Cinema 4D https://www.cinema4d.cz/products/cinema-4d/system/
Blender https://www.blender.org/download/requirements/
Absolventi tohoto oboru najdou uplatnění v oblasti reklamy, tvorby animovaných i hraných filmů, webdesingu aj. nebo mohou pokračovat v dalším studiu na vyšší odborné nebo vysoké škole.
Učební plán studijního oboru 82-41-M/17 MULTIMEDIÁLNÍ TVORBA
Vzdělávací okruhy | 1.ročník | 2.ročník | 3.ročník | 4.ročník | celkem |
---|---|---|---|---|---|
Všeobecné vzdělávací předměty | 18 | 12 | 15 | 17 | 62 |
Český jazyk a literatura | 3 | 3 | 4 | 4 | 14 |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 4 | 13 |
Německý jazyk volitelně | |||||
Základy společenských a ekologických věd | 1 | 2 | 2 | 1 | 6 |
Dějepis | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Fyzika | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Chemie | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Matematika | 2 | 2 | 3 | 3 | 10 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Ekonomika | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 |
Seminář k praktické zkoušce | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Odborné předměty | 16 | 22 | 20 | 16 | 74 |
Dějiny umění | 1 | 2 | 2 | 3 | 8 |
Výtvarná tvorba – kreslení | 2 | 2 | 2 | 0 | 6 |
Výtvarná tvorba – navrhování | 2 | 2 | 2 | 0 | 6 |
Programování | 0 | 2 | 2 | 0 | 4 |
Grafika a vizualizace ve 3D | 0 | 2 | 3 | 3 | 8 |
Multimedia | 2 | 3 | 3 | 3 | 11 |
Elektronika | 3 | 3 | 0 | 0 | 6 |
Design a reklama | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Osvětlovací technika | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Praxe | 2 | 2 | 3 | 4 | 11 |
Celkem hodin | 34 | 34 | 35 | 33 | 136 |
Maturita
1. Multimédia + Grafika a vizualizace ve 3D – písemná část
2. Dějiny umění + Design a reklama – ústní část
Klauzurní práce – obor 82-41-M/17 Multimediální tvorba
U předmětů určených ŠVP v oboru MT je součástí klasifikace také klasifikace z komisionální zkoušky. V případě hodnocení klauzurní zkoušky stupněm nedostatečný nebo při neúčasti na zkoušce, koná žák náhradní klauzurní zkoušku v termínu opravných zkoušek a do jejího úspěšného vykonání je z hlavního předmětu zkoušky neklasifikován.
ročník | téma | odpovědná osoba |
1. | malba/kresba | Mgr. Karel Kárász |
2. | PHOTOSHOP | Martina Vedralová |
3. | filmová tvorba | BcA. Martina Vedralová |
4. | portfolio/3D modelace/multimediální tvorba | Mgr. Eva Pazderová a Bc. Jakub Tomeš |
Zpětná vazba
Klauzurní práce je součástí systému hodnocení výsledků práce žáků za určité období.
Cíle práce
Cílem klauzurní práce je ověření schopnosti žáků zpracovat zadané téma z oblasti profilujících (odborných) předmětů. Z toho vyplývá, že tyto práce jsou komplexní a spojují znalosti a dovednosti žáka z několika předmětů. Vzhledem k rozsahu díla je nutné, aby žák pracoval na práci nejen v hodinách jednotlivých předmětů, ale samozřejmě i doma.
Zadání
Zadání klauzurních prací bude stanoveno první týden v únoru, témata klauzurních prací budou zveřejněna i na webu školy. Odevzdání, hodnocení (klauzury) a prezentace prací se pak uskuteční první týden v červnu .
Ve 4.ročníku je náplní klauzurní práce vždy odevzdání portfolia 20 vlastních prací, která má předepsány tyto parametry:
- Titulní strana podle předepsané šablony, 20 listů A4 obsahu
- Na každé straně jedna práce ze všech oblastí tvorby za uplynulé 4 roky studia
- Kresba
- Corporate identity jedné společnosti na 2 listy
- Modelování v 3D
- Grafický design
- Fotografie
- Počítačová grafika
- Předepsaný rozsah –2 práce z každé oblasti (mimo CI)+ 8 prací dle vlastního výběru
- U každé práce bude uveden název, téma, technika, datum vytvoření, ročník a předmět. Práce budou řazeny podle oblastí
Součástí klauzurní práce bude prezentace portfolia v PowerPointu před komisí. Portfolio žáci odevzdají nejpozději do konce března, prezentace proběhnou 3.týden v dubnu.
Název ŠVP: Bezpečnostní služby a systémy
Délka studia: 2 roky
Forma studia: denní
Kód studia: 68-42-L / 51
Způsob ukončení přípravy: maturitní zkouška
Dvouleté nástavbové studium v denní formě je určeno absolventům všech učebních oborů.
Je zaměřeno na problematiku bezpečnosti, práva a ochrany osob.
Absolvent studijního oboru Bezpečnostní služby získá v rámci teoretické a praktické výuky možnost uplatnění v bezpečnostních sborech České republiky, zejména Policie ČR, Vězeňská služby a Justiční stráže ČR a Hasičského záchranného sboru. Stejným způsobem je možné uplatnění absolventa u Městských (Obecních) policií a Soukromých bezpečnostních služeb. V oblasti veřejné správy nalezne absolvent uplatnění na pozicích Metodik prevence kriminality a sociálně patologických jevů, na základních pozicích u Probační a mediační služby ČR, při činnosti soudů, státních zastupitelství a v dalších právních činnostech a činnostech úřadů veřejné správy. Výhodnou pro studenty je teoretická i praktická příprava na složení zkoušky z odborné způsobilosti k získání zbrojního průkazu, kterou může následně student složit po dosažení zákonem stanovené věkové hranice.
Učební plán nástavbového studia 68-42-L/51 Bezpečnostní služby
Vzdělávací okruhy | 1.ročník | 2.ročník | celkem |
---|---|---|---|
Všeobecné vzdělávací předměty | 15 | 15 | 30 |
Český jazyk a literatura | 5 | 5 | 10 |
Cizí jazyk (AJ) | 4 | 4 | 8 |
Matematika | 4 | 4 | 8 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 4 |
Odborné předměty | 19 | 19 | 34 |
Právo trestní | 2 | 2 | 4 |
Právo občanské | 3 | 3 | 6 |
Bezpečnostní složky | 3 | 3 | 6 |
Prevence | 2 | 3 | 5 |
Seminář k praktické zkoušce | 0 | 1 | 1 |
Pedagogika | 2 | 0 | 2 |
Psychologie | 1 | 2 | 3 |
Informační technologie | 3 | 2 | 5 |
Praxe – střelecká příprava | 3 | 3 | 6 |
Celkem | 34 | 34 | 68 |
Zkrácené studium pro získání středního vzdělávání s výučním listem nebo s maturitní zkouškou reaguje na zvyšující se zájem absolventů oborů vzdělávání, v nichž se dosahuje středního vzdělávání s maturitní zkouškou (jak z řad uchazečů o vzdělání, tak například z řad podnikatelů), o doplnění svého vzdělání způsobem, který bude vyhovovat jejich potřebách a požadavkům trhu práce.
26-52-H/01 Elektromechanik pro zařízení a přístroje
Délka a forma vzdělávání: 1 rok kombinované vzdělávání
Dosažený stupeň vzdělání: střední vzdělání s výučním listem
Podmínky pro přijetí ke vzdělání:
- přijímání se řídí zákonem č. 561/2004 Sb.
- splnění podmínek zdravotní způsobilosti uchazečů o vzdělávání v daném oboru vzdělání²
- ke zkrácenému studiu se přijímají uchazeči, kteří již získali střední vzdělání s maturitní zkouškou v jiném oboru vzdělání, přičemž není rozhodující v jakém
- při velkém počtu uchazečů bude brán ohled na výsledky maturitní zkoušky
Způsob ukončení vzdělání:
Vzdělávání se ukončuje závěrečnou zkouškou. Dokladem o dosažení stupně vzdělání je vysvědčení o závěrečné zkoušce a výuční list. Obsah a organizace závěrečné zkoušky se řídí platnými předpisy.
Vzdělávací okruhy | 1.ročník | celkem |
---|---|---|
Odborné předměty | 32 | 32 |
Základy elektrotechniky | 6 | 6 |
Elektronika | 6 | 6 |
Elektrická měření | 6 | 6 |
Číslicová technika | 4 | 4 |
Informační a síťové technologie |
2 | 2 |
Odborný výcvik | 8 | 8 |
Celkem hodin/týden | 32 | 32 |
——————————————————————————————————————————————————–
¹ Kombinované vzdělávání je složeno z denní formy vzdělání (odborný výcvik) a distanční formy (odborné předměty). Vzhledem k povaze výuky odborného výcviku je nutné, aby vzdělávání probíhalo v denní formě v dílnách školy (OV lze provádět i na pracovištích smluvních partnerů školy). Distanční forma vzdělávání odborných předmětů – multimediální forma řízeného studia, učivo je prezentováno v programu Moodle s možností osobních konzultací s vyučujícími. Praktická měření budou prováděna v elektrotechnických laboratořích školy.
² Podmínky zdravotní způsobilosti jsou stanoveny v Nařízení vlády o soustavě oborů vzdělávání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání.